Depresja (jak pomóc takim osobą? Jak pomóc sobie)

Hejka długo mnie nie było , ale jak wiecie albo i nie  , że jestem już w szkole średniej. Ale dziś wpis jest.

Miłego czytania.

Na początku kilka zdań o tym czym tak w ogóle jest depresja:

Grupa zaburzeń psychicznych, pojęcie stosowane w terminologii psychiatrycznej i nazywanych także zaburzeniami afektywnymi lub zaburzeniami nastroju. Zespoły te objawiają się głównie obniżeniem nastroju (smutkiem, przygnębieniem, niską samooceną, małą wiarą w siebie, poczuciem winy, pesymizmem, u części pacjentów myślami samobójczymi), niezdolnością do przeżywania przyjemności (anhedonią), spowolnieniem psychoruchowym, zaburzeniem snu lub nadmierną sennością albo  zmniejszeniem apetytu.

To teraz jak takim osobą pomóc :

Takim osobą może pomóc psychiatra , telefon zaufania , grupy wsparcia i portale internetowe oferujące informacje i wsparcie.

Ale sami też możemy im pomóc.

Rozmowy , zmienić ich tok myślenia np. że gdy piszą jestem do niczego to możemy im opowiedzieć że ta osoba nie jest do niczego i ma dość ciekawą osobowość , wspierać je , kolegować się z nimi , żeby nie była samotna , no chyba , że ktoś woli być samotny.

Mam takiego kolege dajmu mu nazwę Tajemnicy i skryty artysta (ponieważ lubi rysować , jest tajemnicy , miał depresje  i żeby nie ujawniać jego prawdziwego imienia)

To jak mówiłam , ten Tajemnicy i skryty artysta miał depresje. Ale gdy się z nim poznałam i zaczeliśmy z sobą pisać to pewnego dnia mi napisał że ,,pisanie z tobą poprawia mi humor,, czyli widzicie odkąd  z nim pisze jego samoocena i samopoczucie wzrosło i to jest dobry krok w dobrą stronę.

Ten Tajemnicy i skryty artysta też się cioł ale to było przyczyną depresji i jego beznadziejnej klasy , do której chodzi. Bo oni go nie rozumieją.

Ja go tam bardzo lubię , bo możemy się dogadać. I ma ciekawą , tajemnicą osobowość. Myślę że się zaprzyjaźnimy.

                                Pozdrawiam cieplutko
                       xx You Princess Misia xx

                                      

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Homoseksualizm czyli LGBT

Co zrobić/odpowiedzieć , gdy chłopak zadał Ci bardzo ważne pytanie?

O chłopakach teraz , a kiedyś